WINNERS OF THE IN OUT FESTIVAL 2011

Kolejna edycja Festiwalu IN OUT organizowanego przez CSW Łaźnia już za nami!

Już po raz piąty niezależni twórcy wideo mogli skonfrontować swoje prace z twórczością artystów z całego świata, oraz poddać je ocenie jury, w którego skład weszli Agricola de Cologne(Cologne OFF – Online Film Festival), Witosław Czerwonka (ASP Gdańsk) oraz Maciej Ożóg (Uniwersytet Łódzki). W tym roku poza konkursem odbyło się się kilka wydarzeń dodatkowych, jak koncert Hannisa Browna i NonState, a także pokazy prac niemieckich artystów nowego pokolenia przygotowany przez Agricolę de Cologne. Dodatkowo Festiwalowi towarzyszyła ekspozycja prac Wolfa Kalhena we wnętrzach CSW Łaźnia. Prace konkursowe zostały poddane selekcji przez kuratora festiwalu, Michała Brzezińskiego. Ten wybór nie oznaczał jednak preselekcji ? nagrody były przyznawane po analizie wszystkich nadesłanych i zakwalifikowanych prac przez jury.

Nagrodę w kategorii FOTOGRAFIA ROZSZERZONA otrzymał Henry Gwiazda za film “INFECTIOUS”,

a w kategorii WIZUALNE NARRACJE Jeff Brown za film “3 segments Communion, Digital memory, how’s the water”

Rusza kolejna edycja festiwalu IN OUT! Już po raz piąty niezależni twórcy wideo będą mogli skonfrontować swoje prace z twórczością artystów z całego świata. W tym roku poza konkursem odbędzie się kilka wydarzeń dodatkowych, jak koncerty Hannisa Browna i Non State, a także pokazy prac niemieckich artystów nowego pokolenia przygotowany przez Agricolę de Cologne. Prace konkursowe zostały poddane selekcji przez kuratora festiwalu, Michała Brzezińskiego. Ten wybór nie oznacza jednak preselekcji ? nagrody są przyznawane po analizie wszystkich nadesłanych prac. W skład Jury wchodzą Maciej Ożóg, Witosław Czerwonka oraz Agricola de Cologne. Festiwalowi będzie towarzyszyła prezentacja prac Wolfa Kalhena, które będzie można zobaczyć we wnętrzach CSW Łaźnia.

Program:
22 X 2011
16.00 I część pokazu prac konkursowych V IN OUT FESTIVAL 2011 / EXPANDED PHOTOGRAPHY
18.00 Koncert: HANNIS BROWN
19.00 Enigmatic ? Young German Videoart ? kurator pokazu Agricola de Cologne
20.00 Prezentacja wyboru prac z III IN OUT FESTIVAL 2009
23 X 2011
16.00 II część pokazu prac konkursowych V IN OUT FESTIVAL 2011 / VISUAL NARRATIONS
18.00 Prezentacja wyboru prac z IV IN OUT FESTIVAL 2010
20.00 prezentacja prac nagrodzonych na V IN OUT FESTIVAL 2011
20.30 Koncert: Non State

Podczas festiwalu filmy prezentowane będą w dwóch sekcjach.
I część EXPANDED PHOTOGRAPHY. Fotografia rozszerzona: Pozbawione narracji prace skoncentrowane na zjawiskach optycznych i plastycznych lub dokumentacyjne rejestracje zdarzeń, odnoszących się do zdarzeń zakorzenionych w sztukach plastycznych ? performance.

Program prezentacji:

Janusz Łukowicz ? Film nr 1
Wolf Kahlen ? Meridian
Wojciech Pelc ? Portret wewnętrzny
Wojciech Pelc ? Czerń-biel
Ellen Wetmore ? Visiting Dora Maar
Tomasz Dobiszewski ? Movemental
Roman Bromboszcz ? Head on Mars
Roch Forowicz i Hubert Wapiórski ? Detekcja
Paul Turano ? Green Becomes Black and Blue (White Becomes Red)
Nikolett Papp ? Musica moralia clay figurines like little stones
Natalia Osuch ? Back to the beginning
Monika Wawrzyniak ? Znak
Mateusz Bykowski ? Obey (for bruszewski)
Maria Ornaf ? Je suis allée
Marcin Szuszkiewicz ? Shadow
Marcin Mierzicki ? Syndrom chorego budynku
Małgorzata Woźnica aka V5MT ? floVV
Magdalena Węgrzyn ? Ogrody Fruktowe
Grzegorz Łoźnikow ? Yuan kite
Lee Hyung-suk ? Digital Intermediated Swimming
Kiron Hussain ? Slick Horsing
Jeff Brown ? 3 segments Communion, Digital memory, how?s the water
Iwona Olbrecht ? 360
HR-Stamenow ? Space 0-la Tempesta
Henry Gwiazda ? Infectious
Faith Holland ? Another way of seeing (Starry Night).mp4
Faith Holland ? Improving Non-Stop
Dalia Castel Anna Natt ? Grotesqueria
Chia-Yu Chen -Those I misunderstood
Anna Caban ? Symultana
Anna Caban ? Irreversible alternation
Alessandro Perini ? Borgesian zoo
Aleksander Pawlik ? Procesja

II część pokazu prac konkursowych V IN OUT FESTIVAL 2011 / VISUAL NARRATIONS Wizualne narracje: Prace, które stanowią opowieść, traktat, poemat opowiedziany językiem wizualnym, w którym warstwa zdarzeń została zastąpiona elementami plastycznymi wynikającymi z materii zastosowanej techniki filmowej.

Program prezentacji:

Andrea Dojmi ? ELY
Szymon Skrypoczko i Maciej Paszkiewicz ? Saiph
Kamil Smuga ? The Same
Roman Bromboszcz ? Artikulo
Zlatko Cosic ? Urban Green.mp4
Orsolya Bajusz ? Bela?s Struggle
Niall Farrell ? 33.116667_33.816667
Łukasz Murzyn ? Więzienie
Jeymer Gamboa ? Trails
Iwona Olbrecht ? Czwarta Nad Ranem
Filip Ignatowicz i Aleksander Kamiński ? COMBO
Filip Ignatowicz ? MUTE
Alaitz Arenzana ? Exhibition 19
Ewa Surowiec ? Supernatural Criminal Exercises
Elvin Flamingo aka Jarosław Czarnecki ? Munchen Diskret
Andres Denegri ? Llueve
Aleksander Pawlik ? Foton
Albert Alcoz ? Weird War
Adi Matei ? The Bone

Pierwsza sekcja będzie dotyczyła tego, co stanowiło dotychczas jedyny nurt festiwalu, czyli filmy eksplorujące estetykę medium i nawiązuje do idei wideo i filmu jako ?fotografii rozszerzonej? o płaszczyznę czasu. Drugi nurt będzie związany z ?wizualnymi narracjami?, co nie oznacza bynajmniej pojawienia się akcji i filmów fabularnych. Ta nowa część festiwalu stawia sobie za cel ukazywanie prac artystów budujących szersze i bardziej złożone formy wypowiedzi artystycznej opartej o ideę wideotożsamości. Filmy takie będą więc mocnymi wypowiedziami na podstawowe dla kultury pytania ?kim jestem, skąd przychodzę, gdzie jestem i dokąd zmierzam?.
Wypowiedzi te będą formułowane dosadnym językiem obrazów, a nie abstrakcyjnymi pojęciami werbalnymi. Mamy nadzieję, że artyści biorący udział w festiwalu zdecydują się na pokazanie prac łączących środowiska mediów współczesnych, ze środowiskiem własnego otoczenia domowego, a także ze środowiskiem wewnętrznych indywidualnych przeżyć ukazanych za pomocą form nawiązujących do filmu strukturalnego. Jeśli film jest wewnętrznym ekranem fantazji, to obrazy produkowane przez celowo i twórczo uszkodzony nośnik staną się obrazami czystej struktury filmu, a poprzez to metaforą czystej struktury percepcji, które wprowadzą swoją jakość poprzez sąsiadowanie ze światem rozmaitych doświadczeń medialnych.

Patronat na projektem objął Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk.
Nagrody w konkursie V Festiwalu IN OUT 2011 ufundował Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk.

Nagrody w konkursie wynoszą:
wizualne narracje: 2.000,00 zł
fotografia rozszerzona: 2.000,00 zł

Enigmatic ? Young German Videoart curated by Agricola de Cologne
prezentacja Young German Videoartists w ramach V IN OUT FESTIVAL 2011
jest częścią CologneOFF 2011 ? videoart in a global context nomadic festival project 2011-2012 http://coff.newmediafest.org

Daniel Lo Iacono ? Digital Snapshots, (2:30), 2003
Johanna Reich ? A State of Crystal, 2010, 3?19
Sarah Berger ? Inside out #3, 2010, 4:02
Ebert Brothers ? ?Bluescape? 2006, 2:54
Ascan Breuer ? The Kurukshetra-Report, 8:00, 2009
Philip Matousek ? A Beautiful Day, 3:12, 2009
Sarah Mock ? Is there a Way Out, 2011, 3:47
Lars Nagler ? Krypt, 2007, 6:16
Anna Porzelt ? One?s Bits and Pieces (Siebensachen), 2004, 3:00
Daniela Risch ? When we are in heaven, 2008, 4:00
Sibylle Trickes ? ?Cyclic Islands: Meme´s?, 2009, 9:00
Susanne Wiegner ? Just Midnight, 2010, 3:43
Constantin Hartenstein ? Title: LIFTN, 2008, 1:20

JURORZY:

Agricola de Cologne: Multimedialny artysta, reżyser krótkich form filmowych, dyrektor, kurator zajmujący się nowymi mediami oraz założyciel i dyrektor NewMediaArtProjectNetwork. Jako kurator i dyrektor CologneOFF, główny kurator VideoChannel, a także jako współorganizator i kurator wielu festiwali i wystaw, współpracuje z festiwalami i instytucjami na całym świecie. Jako artysta miał ponad 100 indywidualnych wystaw we współpracy z 80 muzeami w Europie, USA i Południowej Ameryce, od 2000 roku wziął udział w ponad 500 wystawach i festiwalach na całym świecie.

Witosław Czerwonka: Urodzony 04.06.1949 roku we Wrocławiu. Studia na Wydziale Malarstwa I Rzeźby PWSSP w Gdańsku (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) w latach 1967-72. Dyplom w Pracowni Malarstwa prof. Jacka Żuławskiego oraz Pracowni Projektowania Graficznego doc. Witolda Janowskiego. W latach 1975-81 realizuje autorski program nauczania podstaw projektowania graficznego w Katedrze Podstaw Projektowania Architektury Wnętrz, jednocześnie pracuje jako starszy asystent w Pracowni Malarstwa I Rysunku prof. Kiejstuta Bereźnickiego. W latach 1978-80 wraz z Adamem Harasem i Jerzym Ostrogórskim zakłada i prowadzi niezależną galerię AUT w Gdańsku, a następnie OUT w Sopocie. W latach 1980-82 współtworzy wraz z doc. Romanem Usarewiczem program Pracowni Podstaw Projektowania dla studentów malarstwa, rzeźby i grafiki, który kontynuuje I rozwija jako prowadzący pracownię w latach 1982-93. W 1992 organizuje Pracownię Intermedialną Wydziału Malarstwa, która od 2002 roku funkcjonuje w ramach Katedry Intermediów Wydziału Rzeźby gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Maciej Ożóg: Muzyk, teoretyk i historyk sztuk medialnych, pracownik Uniwersytetu Łódzkiego, Zakład Mediów Elektronicznych. Opublikował szereg prac poświęconych filmowi awangardowemu, sztuce wideo i sztuce nowych mediów. W 2002 roku uzyskał tytuł doktora za dysertację poświęconą personalnemu nurtowi amerykańskiej awangardy filmowej. Zajmuje się historią i teorią sztuk medialnych, problematyką kultury audiowizualnej, cyberkultury i społeczeństwa informacyjnego, a także badaniami artystycznego wykorzystania mediów lokacyjnych i technologii mobilnych.

MUZYCY:

HANNIS BROWN
Pracujący w Nowym Jorku kompozytor elektroakustyczny i tekściarz Hannis Brown słynie z unikalnego kompozycyjnego stylu, który czerpie z tak rozbieżnych źródeł, jak kompozytorzy koncertowi, Bela Barok i Penderecki, wspaniały jazzowy Charles Mingus oraz bohaterowie nowej fali, Talking Heads. Jego muzyka łączy bujne harmonie wokalne z eksplozją wolnego jazzu, brzmieniem perkusji, elektroniką lo-fi oraz strojeniem mikrotonowym. Efektem jest przejmujące i intrygujące psychologiczne uderzenie. Po raz pierwszy zaprezentowano muzykę Hannisa Browna na licznych festiwalach filmowych oraz na Hollywood?s Academy of Arts and Science, the Brooklyn Academy of Music oraz w wielu przestrzeniach i galeriach wokół Nowego Jorku. W 2010 roku Brown wydał swój debiutancki eksperymentalny album rockowy zatytułowany ?Oh Ah Ee?, który spotkał się z entuzjastycznymi recenzjami. Cykl elektroakustycznych utworów muzyki kameralnej na temat bezsenności pod tytułem ?Severe Insomnia? (?Poważna bezsenność?), został wydany w Europie przez polską firmę Lumberton Trading Company w marcu 2011 roku.

NONSTATE
To solowy projekt Macieja Ożoga, związanego wcześniej z grupami Spear i ben zeen, znanego z działalności kuratorskiej w obszarze muzyki eksperymentalnej i sztuki nowych mediów oraz projektów multimedialnych. Realizacje dźwiękowe NONSTATE powstają w wyniku eksploracji przestrzeni granicznych: pomiędzy hałasem a ciszą, między słyszalnym i tym, co pozostaje poza percepcyjnymi zdolnościami ludzkiego ucha, między ciałem i bitem informacji. Dźwięk stanowi narzędzie, sposób wyjścia poza binarne opozycje, ale jednocześnie jest przestrzenią stałego eksperymentu i analizy systemu relacji, związków, napięć, przepływów pomiędzy skrajnymi polami. Gra z opozycjami i gra opozycji produkuje w realizacjach NONSTATE ekstremalne doświadczenia psychofizyczne na granicy transu i medytacji. NONSTATE korzysta z instrumentarium elektronicznego, syntezatorów analogowych i cyfrowych oraz preparowanych i modyfikowanych urządzeń elektronicznych (circuit bending). Działania ?na żywo? przyjmują formę performance?ów audiowizualnych, w których dźwiękowi towarzyszą wieloekranowe projekcje łączące przygotowane uprzednio i powstające w czasie rzeczywistym obrazy wideo. W sferze wizualnej NONSTATE współpracuję z vj-em MAC UMATIC.

Comments

comments

editor

Michał Brzeziński - transhumanistic, and biosemiotic artist working with fauna flora and micro world, searching for affective language and life origins in matter, using medical media as EEG, GSR, USG interested in transspecies affective communication and sexual interfaces. Combining software and video biology. Creator of Galeria NT (2010). His wide, theory based, artistic and curatorial activity had animated theoretical discourse touching experimental film and video art as independent a-historical and matter-oriented aesthetic area. Curator working with galleries such as the Museum of Art in Łódź, Center for Contemporary Art Łaźnia in Gdańsk.

You may also like...

%d bloggers like this: