Bioculture Art Lab BIOS

Michal Brzezinski Born in 1975, Graduate (2003) of film and new media studies at the Media and Audiovisual Culture Department at the University of Łodź. MA thesis entitled Subject, Body, Identity. A Contribution to Cybercultural Anthropology completed in 2003 (prof. Ryszard Kluszczynski). Michał Brzeziński – transhumanistic, and biosemiotic artist working with fauna flora and micro world, searching for affective language and life origins in rude matter, using medical media as tactical tools for deconstruction of personality. Home made EEG, GSR, USG, microscopes leads him to interest in trans-species affective communication and sexual interfaces construction. Combining software and video tools with biology matter is his signature. He was leading workshops in Moscow Polytechnic, Katowice Technical University and WRO Art Center in Wroclaw, also like many other art places in Poland. He was curator working with galleries such as the Museum of Art in Łódź, Center for Contemporary Art Łaźnia in Gdańsk. Creator of Galeria NT (2010).

Michał Brzeziński artysta łączący w swoich działaniach biologiczna materię z systemami informatycznymi, futurolog kulturoznawca.  W swoich pracach wykorzystuje interfejsy medyczne takie jak USG, GSR, czy EEG do analizowania afektów w celu poszukiwania międzygatunkowego języka. Korzenie jego działań artystycznych tkwią w subkulturach muzycznych oraz w sztuce wideo którą animował na pułapie dyskursu teoretycznego w latach 2000 – 2010. Kurator współpracujący z galeriami takimi jak Muzeum Sztuki w Łodzi, czy Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w Gdańsku. Odwołując się do konceptualizmu i medialności sztuki która staje się englobe sztuką wideo, sformułował opisującą ten proces strategię Fake Art, wynikającą z teorii sztuki jako komunikatu.

publikacje

  • Transgresje cielesności [w:] (Nie)Obecne granice. Szkice o obliczach transgresji, red. K. Kuropatwa, D. Rode. wydawnictwo RABID 2003.
  • Klejnot i trauma narodowa [w:] PRESSJE, Kraków 2003o.
  • Video ergo sum [w:] Purpose 6 (21) 2006
  • Będzie tylko holistyczne techno – wideo, jako jedyna forma medytacji [w:] K. Jurecki – Poszukiwanie sensu fotografii. Rozmowy o sztuce, 2007
  • Bad Film, Good Art [w:], OPCJE, nr2 (75) 2009
  • Nowe media a płeć kulturowa i inne przypadłości podmiotu na drodze do paranoi, LAMUS, Gorzów Wlkp. 2010
  • Egzoetyka. O potrzebie poszukiwania nieantropocentrycznego źródła moralności [w:] Rita Baum, 2012
  • Egzoetyka. O potrzebie poszukiwania nieantropocentrycznego źródła moralności [w:] Mindware, Lublin 2012.
  • Media Afektywne [w:] BIO-TECHNO-LOGICZNY ŚWIAT, red. Piotr Zawojski, Szczecin 2015.

 

Comments

comments

%d bloggers like this: