Kwadrat-Kwant-Kwarta-Kwinta (2,44′, PAL DV, 2010)


Intuicyjnie wyczuwam więź między internetem, współczesnymi technologiami nano-cyfrowymi, bio-sieciami informatycznymi, a pierwszą i ostatnią częścią kantaty Carla Orffa. Utwór został przetworzony do nowej formy akustycznej i sprowadzony do minimalistycznej formy graficznej dzięki przetworzeniu dźwięków na kolorowe prostokąty, które odbywa się algorytmicznie. Algorytm reaguje jednak geometrycznie na natężenie dźwięku, a nie na jego strukturę częstotliwości.

Comments

comments

editor

Michał Brzeziński – transhumanistic, and biosemiotic artist working with fauna flora and micro world, searching for affective language and life origins in matter, using medical media as EEG, GSR, USG interested in transspecies affective communication and sexual interfaces. Combining software and video biology. Creator of Galeria NT (2010). His wide, theory based, artistic and curatorial activity had animated theoretical discourse touching experimental film and video art as independent a-historical and matter-oriented aesthetic area. Curator working with galleries such as the Museum of Art in Łódź, Center for Contemporary Art Łaźnia in Gdańsk.

You may also like...

%d bloggers like this: